Calendari laboral i vacances - Apunts (4)

Data de publicació: 08/01/2016

CALENDARI LABORAL

  • L'empresa ha d'elaborar anualment un calendari laboral, que ha de ser exposat en un lloc visible de cada centre de treball.
  • Pot contenir l'horari (no obligatòriament), i ha de contenir la jornada anual i la distribució dels dies laborables, festius, descansos i altres dies inhàbils de la plantilla, segons la jornada màxima legal o pactada.
  • Els representants dels treballadors o els treballadors han de ser consultats per l'empresari abans d'elaborar el calendari.
  • No cal precisar al detall totes i cadascuna de les situacions individuals, només les jornades generals de la plantilla.
  • La inobservança d’aquesta obligació pot ser sancionada amb una multa econòmica d’entre 60 € a 625 €.

 

VACANCES:

  • Cal establir el període de gaudi de vacances, de comú acord entre l'empresari i el treballador.
  • El calendari de vacances s'ha d'exposar en cada empresa.
  • El treballador ha de conèixer les dates de gaudi del descans anual, almenys, amb dos mesos d'antelació. Els convenis col·lectius contemplen generalment períodes més amplis de preavís.

Descarregar calendari en Excel

Nota: La informació anterior és només orientativa, i dóna un coneixement superficial de la norma que explica. La seva aplicació requereix l’estudi personalitzat per part de Gabinet Permar SL

 

Tornar al llistat

Aquest lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per a millorar els nostres serveis segons les seves preferències de navegació. Si continua, entenem que accepta el seu ús. Pot informar-se sobre la nostra política de cookies aquí.