EL WHATSAPP PER A LA COMUNICACIÓ ENTRE EMPRESA I TREBALLADOR

Data de publicació: 28/04/2017

28/04/2017

D’entrada, i previ els aspectes legals que seguidament esmentarem, pensem que l’ús del Whatsapp en l’àmbit laboral, s’ha de limitar.

El whatsapp, o qualsevol altre programa de missatgeria instantània, ens han de poder servir per concretar una hora de visita, avisar d’algun canvi i poca cosa més. Intentar mantenir una conversa entre empresa i treballador per aquest sistema, pot portar fàcilment a malentesos, amb els conseqüents problemes que això genera. Amb una simple frase abreujada del  Whatsapp no podem interpretar el to amb que ens parla el nostre interlocutor. La celeritat de la nostra resposta, poc pensada, pot fer-nos penedir del que hem dit i de com ho hem dit.

Per tant, NO UTILITZEM EL WHATSAPP per a converses transcendents, fem-lo servir per a avisos breus, notificacions, recordatoris...

A quina hora? Quan?

El treballador té una jornada laboral i un temps de descans, que s’estableixen en l’Estatut dels Treballadors i en els convenis col·lectius. A banda d’això, l’ordenament jurídic espanyol reconeix el dret de les persones a tenir una vida privada. Per tant, fora de l’horari de treball, ni el treballador té obligació d’estar connectat, ni l’empresari hauria de contactar amb el treballador.

El contacte continuat de l’empresari amb el treballador per qualsevol sistema, fora de l’horari laboral, fa que el temps de descans es converteixi en temps de treball, per tant, estaríem incomplint la legislació en matèria de jornada.

Tinguem en compte també, que les darreres sentències donen validesa a les comunicacions realitzades per whatsapp. Per tant, i per a posar un exemple, si en un moment de discussió acalorada un empresari diu a un treballador, per whastapp, “no cal que tornis més”, el text podria ser considerat un acomiadament, que seria improcedent i obligaria al pagament  de la indemnització màxima legalment prevista al treballador.

Altres exemples on els tribunals han considerat vàlida la comunicació per Whatsapp:

  • La comunicació de la no superació del període de l’empresari al treballador.
  • La comunicació de baixa voluntària del treballador, a partir d’un simple missatge que deia “no penso tornar a aquesta empresa”.

Per tant, els aconsellem ser molt curosos amb l’ús del Whatsapp, Telegram, Line, hangouts, google allò, Skype, BBM, Messenger de Facebook, Snapchat, Wire i d’altres similars.

Per altra banda,  segons un estudi de l'Associació Americana de Psicologia, la “disponibilitat total” d’un treballador  no és bona, ni per al treballador,  ni per a l'empresa. L’atenció constant disminueix els nivells energètics, potencia el baix estat d'ànim i augmenta el nivell d'estrès.

 

Tornar al llistat

Aquest lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per a millorar els nostres serveis segons les seves preferències de navegació. Si continua, entenem que accepta el seu ús. Pot informar-se sobre la nostra política de cookies aquí.